تور مجازی: سانتیاگو، شیلی

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، سانتیاگو مرکز و بزرگ ترین شهر کشور شیلی است که در ساخت آن سعی شده از الگوی مشبک سازی استفاده گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید و بیشتر درباره تاریخچه و دیدنی های این شهر بخوانید.

تور مجازی: سانتیاگو، شیلی

یکی از کشورگشایان اسپانیایی، پدرو د والدیویا (Pedro de Valdivia)، که در اواسط قرن 16 میلادی توانسته بود تا سواحل شیلی پیش روی کند، در محل کنونی مرکز شیلی، به افتخار سنت جیمز شهری بنا نهاد و نام آن را سانتیگو (Sanctu Iacobu) گذاشت. در ابتدا شهر را در کوهپایه های رشته کوه آند، در فاصله 100 کیلومتری سواحل اقیانوس آرام و در ارتفاع 540 متری از سطح دریا ساختند.

ساخت شهر را به معماری به نام پدرو د گامبوآ (Pedro de Gamboa) سپردند. او طرحی از شهر در نظر داشت که طبق آن خیابان ها از سمت راست به یکدیگر مرتبط می شدند و در نهایت طرحی چهارخانه و مشبک شکل از شهر به دست می آمد.

پس از پشت سر گذاشتن شرایط دشواری چون چندین حمله نظامی، زمین لرزه و بارها نابودی میراث فرهنگی ارزشمند، در اواخر قرن 19 میلادی بود که تحولات و پیشرفت های بزرگی در شهر سانتیاگو رخ داد. تغییرات و رشد شهر را باید مدیون رشد بالای صنعت معدن دانست؛ همین پیشرفت های صنعتی بود که موجب ساخت قلعه های نظامی و راه آهن شد. یکی دیگر از مسائل سانتیاگو در سال 1973 رخ داد ـ زمانی که شوروشی ها در مقابل حامیان سالوادور النده (سیاست مدار مارکسیست و یکی از بنیان گذاران حزب سوسیالیست شیلی) برخاستند. در فوریه سال 2010 هم زمین لرزه ای مهیب شهر را به لرزه انداخت؛ اما سانتیاگو همچنان مرکز شیلی و البته مرکز مالی و فرهنگی کشور باقی ماند.

شهر سانتیاگو تحولات تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است. پلازا د آرماس (Plaza de Armas) مهم ترین میدان سانتیاگو به شمار میرود که در مرکز شهر قرار گرفته است و با کاخ ها و معابد بسیاری احاطه شده که همگی در دوره استعماری ساخته شده اند و نماد معماری باروک (در اواخر قرن 16 در ایتالیا شروع شد و تا اواخر قرن 18در اروپا رواج داشت) هستند. یکی از جاذبه های شهر، مجسمه مریم مقدس است که در کوهستان سن کریستل (San Cristobal Hill) قرار گرفته و به وسیله تلکابین قابل دسترسی است.

علاوه بر میراث تاریخی بسیار، شهر سانتیاگو به پارک های زیبایش نیز معروف است. بزرگ ترین آن ها پارک متروپولتین سانتیگو (Santiago Metropolitan Park) است که 780 هکتار وسعت دارد. یکی دیگر از پارک های شهر پارک پادشاهان (The Park of the Kings) است که به مناسبت 500 سالگی کشف قاره آمریکا ساخته شد. در جاردن بوتانیکو (Jardín Botánico) بیش از 70 گونه درخت دیده می گردد. پارک آروکانوکه (Araucano) در قرن 17 ساخته شده است و در حال حاضر جایگاه فستیوال ها، نمایش ها و بسیاری وقایع فرهنگی دیگر است.

از مهم ترین جاذبه های شهر، می توان کوهستان سانتا لوکا را نام برد. سانتا لوکا (Santa Lucía Hill) از بقایای آتشفشانی 15 میلیون ساله به وجود آمده است و در مکانی قرار گرفته که پدرو د والدیویا شهر سانتیاگو را در سال 1541 بنا نهاد. ساخت قلعه نظامی شهر در سال 1816 شروع شد. کل بنا مجموعه ای از دژهای نظامی است که به عنوان پادگان نظامی و انبار اسلحه و البته قبرستان استفاده می شده است. در سال1872، این قلعه نظامی برای اهداف صلح طلبانه تغییر کاربری داد و جاده هایی منتهی به این دژ ساخته شدند. بعدها تعدادی فواره و المان های تزئینی در پارک ایجاد کردند.

یکی از جالب ترین جاذبه های این کوهستان سنگ نبشته ای است که روی آن پاراگرافی از نوشته های پدرو د والدیویا دیده می گردد. در واقع این نوشته ها توضیح کامل شرایط و ویژگی های سرزمین کشف شده برای امپراتور کارلوس پنجم بود.

تصاویر پانوراما

تور مجازی روزهای فرد، ساعت 10:15 شب در وبلاگ گربه شیشه ای منتشر می گردد. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "تور مجازی: سانتیاگو، شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: سانتیاگو، شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید