واشنگتن: توافق وین ممکن است در روزهای آینده حاصل گردد

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مسائل به جای مانده در مذاکرات وین، کم ولی سخت هستند، گفت از همه طرف ها از جمله روسیه می خواهیم که بر توافق تمرکز نمایند.

واشنگتن: توافق وین ممکن است در روزهای آینده حاصل گردد

دولت آمریکا علی رغم تاکید ایران و روسیه مبنی بر نهایی نشدن گفتگوهای برطرف تحریم ها، مدعی باقی ماندن تعداد کمی از مسائل در مذاکرات وین شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد آدینه مدعی شد توافق هسته ای با ایران در وین، به تعداد بسیار کمی از مسائل به جای مانده رسیده اما این مسائل بسیار قابل توجه و سخت هستند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، پرایس با ادعای اینکه در مرحله نهایی مذاکراتی که تقریباً یک سال طول کشیده قرار دارند، گفت: از همه طرف ها، از جمله روسیه می خواهیم که بر توافق تمرکز نمایند.

وی ادامه داد: ما به توافق بر سر پرونده هسته ای ایران بسیار نزدیک هستیم. توافق در این باره، ممکن است در روزهای آینده حاصل گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی تکراری درباره تأثیر تحریم های آمریکا علیه روسیه بر تعاملات نمایندگان دو کشور در مذاکرات وین، تاکید نمود که این تحریم ها هیچ تأثیری بر این گفتگوها ندارد.

پیش از این نیز جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت طرف ها در مذاکرات برطرف تحریم ها در وین به توافق نزدیک هستند اما انتها گفت وگوها معمولاً چالش انگیز است.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین شامگاه چهارشنبه با بیان اینکه گفتگوها هنوز نهایی نشده است، تاکید نمود حتی متن توافق نهایی هم هنوز نهایی نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واشنگتن: توافق وین ممکن است در روزهای آینده حاصل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: توافق وین ممکن است در روزهای آینده حاصل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید