اولین کنسول بازی دستی مجذوب کننده و زیبای لنوو

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، ورود به عرصه طراحی و ساخت کنسول های بازی دستی، روز به روز در حال توسعه است و اکنون خبر هایی به بیرون درز نموده که نشان می دهد شرکت چینی لنوو Lenovo هم در حال توسعه اولین کنسول بازی دستی خود با نام Lenovo Legion Play است که به سیستم عامل اندروید مجهز می باشد.

اولین کنسول بازی دستی مجذوب کننده و زیبای لنوو

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، شرکت لنوو هنوز کنسول بازی Legion Play را به طور رسمی اعلام ننموده و ممکن است هرگز این کار را انجام ندهد، اما مجموعه ای از تصاویر موجود در وب سایت Lenovo نشان می دهد که این شرکت حداقل در نظر داشت این کنسول بازی دستی را در اوایل امسال معرفی کند. تصاویر مورد نظر در وبسایت لنوو آلمان و لنوو ژاپن بارگزاری شده بود، جایی که قرار بود بخشی از ویترین کنگره جهانی موبایل این شرکت در سال 2021 باشند. بعلاوه در جریان رویداد MWC که در تابستان امسال برگزار گردید، لنوو کنسول Legion Play را معرفی نکرد و حتی در وبسایت MWC هم اشاره ای به آن نکرد، اما اگر کد منبع صفحه را جستجو کنید، پیوند هایی به چهار تصویر و بعلاوه توضیح متنی درباره این دستگاه خواهید رسید.

در این توضیح متن آمده است؛ Lenovo Legion Play که برای بازی های AAA طراحی شده است، اولین کنسول بازی ابری اندروید است. این کنسول به کاربران امکان می دهد صد ها بازی ابری انجام دهند، کتابخانه بازی خود را پخش نمایند یا بازی های تلفن همراه انجام دهند. این محصول دارای صفحه نمایش 7 اینچی فول اچ دی 16: 9 بدون حاشیه، HDR 10، کنترلر های داخلی، بلندگو های دوگانه، ارتعاش دوگانه و باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است تا برترین تجربه بازی را ارائه دهد. ما هنوز مطمئن نیستم که چرا لنوو از صفحه نمایش این دستگاه با اسم بدون حاشیه یاد می نماید در حالی که حاشیه های ضخیم به وضوح در همه طرف وجود دارد.

به نظر می رسد شرکت لنوو تصمیم گرفته تا از Legion Play در رویداد آینده MWC هم رونمایی نکند، بنابراین شاید به همین علت باشد که متن تبلیغاتی این دستگاه را در وب سایت شرکت پنهان نموده باشد. این امکان وجود دارد که Legion Play هنوز برای عرضه اولیه آماده نباشد و تاریخ متأخرتری برای رونمایی رسمی آن در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این احتمال هم وجود دارد که این تنها یک مدل مفهومی باشد که شرکت روی آن کار می کرد و هرگز قرار نیست که به اسم یک محصول تجاری منتشر گردد.

به هرحال بر اساس تصاویر موجود، ما می توانیم ببینیم که دستگاه گیمینگ دستی دارای صفحه ای است که به وسیله کنترلر های بازی در سمت چپ و راست احاطه شده است. دو چوب آنالوگ وجود دارد، دکمه های D-Pad، X، Y، A و B، دکمه های شانه و حداقل چند دکمه عملکرد دیگر هم دیده می گردد. در پایین Legion Play یک پورت USB-C، جک هدست و میکروفون داخلی وجود دارد که احتمالاً می توان از آن ها برای چت صوتی، حتی زمانی که هدست وجود ندارد استفاده کرد، اما به نظر نمی رسد که دوربینی وجود داشته باشد.

اگرچه Legion Play دارای یک رابط کاربری سفارشی است که برای تمرکز بر بازی طراحی شده، کاملاً واضح است که نرم افزار به لطف نماد فروشگاه Google Play مبتنی بر Android است. بعلاوه نماد هایی برای YouTube، Google Drive و Chrome و بعلاوه سرویس پخش بازی NVIDIA GeForce Now وجود دارد. به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، از لحاظ نظری، Legion Play می تواند یک دستگاه ارزان تر از تلفن های بازی موجود باشد. مانند سری Legion Phone Duel این شرکت، Legion Play برای برقراری تماس های تلفنی یا اتصال به داده های تلفن همراه، به سخت افزار تلفن همراه احتیاج ندارد. بعلاوه از آنجا که ما چیزی در خصوص مشخصات آن، یا اینکه آیا لنوو واقعاً میخواهد این دستگاه را روانه بازار کند، نمی دانیم، حدس و گمان در خصوص قیمت این دستگاه هم بی نتیجه خواهد بود.

منبع: liliputing

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ گربه شیشه ای

منبع: فرارو

به "اولین کنسول بازی دستی مجذوب کننده و زیبای لنوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کنسول بازی دستی مجذوب کننده و زیبای لنوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید