خبرنگاران ونگر: برگزیت کیفیت لیگ جزیره را خواهد کُشت

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، تهران- خبرنگاران- آرسن ونگر هشدار داد که قوانین محدودکننده برای کارگران خارجی در توافق برگزیت کیفیت لیگ برتر انگلیس را به شکلی جدی تحت الشعاع قرار خواهد داد.

خبرنگاران ونگر: برگزیت کیفیت لیگ جزیره را خواهد کُشت

بریتانیا در ماه ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد و هم اکنون در دوره انتقال واقع شده است؛ این دوره نیز در انتها سال جای به اتمام می رسد.

زمانی که بریتانیا عضوی از بلوک بود، بازیکنان 27 کشور عضو درست مثل همتایان انگلیسی، اسکاتلندی، ولزی، ایرلند شمالی برای حضور در لیگ جزیره شانس داشتند؛ موضوعی که به سرازیر شدن سیل استعدادهای خارجی به این لیگ منجر شد.

ونگر که در دوران 22 ساله حضورش در آرسنال، از اقصی نقاط جهان بازیکنانی را به خدمت گرفته، از دولت بریتانیا خواست تا در خصوص موضع خود در قبال لیگ جزیره ابهام زدایی کرده و تکلیف باشگاه ها را روشن کند.

وی در گفت وگو با دیلی میرر گفت: به طور مسلم برگزیت به طور ناخودآگاه برای برخی از مردم به معنای به دست دریافت مجدد حق حاکمیت بر سرنوشت خودشان است و فوتبال درست نقطه مقابل است.

ونگر ادامه داد: زمانی که به لیگ جزیره وارد شدم، فوتبال انگلیس به مردم انگلیس تعلق داشت. امروز لیگ برتر انگلیس به خارجی ها تعلق دارد. این اتفاق و تغییر چگونه رخ داد؟ این موضوع حالا به این بستگی دارد که برگزیت چگونه در فوتبال اعمال شود.

سرمربی اسبق آرسنال افزود: از بسیاری از افراد سوال کرده ام و هیچ کس نمی داند؛ آیا بازیکنان داخل اروپا بازیکن خارجی محسوب شده و نمی توانند در لیگ جزیره بازی کنند؟ نمی دانم. اما اگر قوانین، محدودکننده باشد، لیگ جزیره را خواهد کشت زیرا لیگ جزیره امروزه به تاثیر جهانی وابسته است و بهترین بازیکنان و مالکان مولتی میلیاردر سرتاسر جهان در آن حضور دارند.

ونگر علاوه بر این گفت که سرازیر شدن استعدادهای خارجی به سود باشگاه های انگلیسی بوده است.

وی که هم اکنون به عنوان ر ییس بخش توسعه جهانی فیفا فعالیت می کند، در این خصوص تاکید کرد: زمانی که انگلیس در اواخر دهه 80 از حضور در رقابت های اروپایی محروم شد، پس از بازگشت خیلی عقب افتاد اما پیش از آن، آنها بر فوتبال اروپا چیره بودند بنابراین نتیجه می گیریم که اگر تاثیر بیرونی نباشد، شما عقب می مانید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ونگر: برگزیت کیفیت لیگ جزیره را خواهد کُشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونگر: برگزیت کیفیت لیگ جزیره را خواهد کُشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید