عدم حمایت، مشکل اصلی چاپخانه های لرستان

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، خبرنگاران/لرستان یک فعال عرصه چاپ لرستان گفت: مشکل استان ما این است که حمایت نمی شویم.

عدم حمایت، مشکل اصلی چاپخانه های لرستان

سعید محمودی پویا، امروز، چهارشنبه، 26 آبان ماه، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موانع و راهکارهای ترویج آن که با حضور فعالان عرصه کتاب و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل و معضلاتی که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم، این است انتشارات و روزنامه های داخل استان به ما اعتماد نداشته و چاپ های خود را به چاپخانه های خارج از استان می برند.

وی با اشاره به اینکه در استان چاپخانه های خوبی داریم، عنوان کرد: برخی از دستگاه های ما قدیمی شده و نیاز به به روز رسانی دارند که برای این کار به حمایت و تسهیلات نیاز داریم.

این فعال عرصه چاپ استان ادامه داد: هزینه های چاپ در استان با استان های دیگر تفاوتی ندارد و به دلیل بعد مصافت کمتر، هزینه نیز پایین تر است، اما با این وجود هنوز شاهد هستیم که چاپ های روزنامه ها و کتاب های به استان های دیگر سپرده می شود.

محمودی پویا شرح داد: از نظر کیفیت و قیمت با استان های دیگر برابر هستیم، برای چه به استان های دیگر می برند، هر نوع چاپی که می خواهند را داریم.

وی عنوان کرد: مشکل استان ما این است که حمایت نمی شویم، از نظر تکنولوژی عقب نیستیم اما تسهیلات مورد نیاز را به ما نمی دهند که دستگاه های مدرن را بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عدم حمایت، مشکل اصلی چاپخانه های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حمایت، مشکل اصلی چاپخانه های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید