فعالیت 400 آکادمی مهارتی خصوصی در البرز

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: 90درصد متقاضیان حضور در آموزش های مهارتی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند.

فعالیت 400 آکادمی مهارتی خصوصی در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ گربه شیشه ای از البرز، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را توسعه مراکز آموزشی خصوصی اسم کرد و گفت: هم اکنون 400 آکادمی خصوصی فنی و حرفه ای در استان فعال است و نظارت های ویژه بر عملکرد و برنامه های این آکادمی ها اعمال می گردد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به آکادمی های خصوصی محول شده است.

غفاری گفت: کار آموزانی که در مراکز ثابت و آزاد آموزش های مهارتی را فرا می گیرند ، پس از برگزاری آزمون های کتبی و عملی پیروز به اخذ مدارک معتبر و بین المللی خواهند شد.

او اضافه کرد: برای برطرف چالش بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها ، در پی آن هستیم با انعقاد تفاهمنامه هایی با مراکز آموزش عالی، برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به خصوص آموزش رشته های پیشرفته های تک و بعلاوه دوره های کسب و کار کار آفرینی حین تحصیل دانشجویان را در دستور کار قرار دهیم.

غفاری گفت: در شرایطی با مشکل حاد بیکاری انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهها روبرو هستیم که بخش صنعت و فراوری بعضا با کمبود نیروهای ماهر و متخصص در رشته های مختلف فنی و حرفه ای روبرو هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز اضافه کرد: هم اکنون 41 مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سطح استان فعال است.

غفاری ارتقای مهارت کارگران حوزه های مختلف را از اهداف مهم راه اندازی کارگاه های آموزش مهارتی جوار کارگاهی اسم کرد و گفت: طی 6 ماه گذشته در مجموع یک هزار و 284 نفر از آموزش های جوارکارگاهی در استان بهره مند شده اند.

خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 400 آکادمی مهارتی خصوصی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 400 آکادمی مهارتی خصوصی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید