مهمانخانه ماه نو؛ فیلمی ضعیف و عجیب

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، مهمانخانه ماه نو فیلمی محصول مشترک میان ژاپن و ایران است و در طی فرایند ساخت تا اکران فیلم اتفاقاتی رخ داد که گویا همان پیچیدگی فرهنگی ژاپنی عامل آن بوده است. این فیلم در اردیبهشت امسال اکران آنلاین شد و زمان کوتاهی است که در پخش خانگی قرار گرفته است.

مهمانخانه ماه نو؛ فیلمی ضعیف و عجیب

داستان ساخت فیلم

این فیلم برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش عایدی. تاکه فومی تسوتسویی کارگردانی ژاپنی است که ساخت این اثر را به عهده داشت. این کارگردان بعد از اینکه به ایران سفر می نماید به رسانه ها خبر می دهد که به کشور ایران علاقمند شده و تصمیم دارد فیلمی مشترک بسازد.

تاکفومی تسوتسویی کارگردان 63 ساله ژاپنی در کار خود شهرتی ندارد. یک کارگردان میانه الحال است که بعضی شاخص ترین اثر او را همین فیلم مهمانخانه نو می دانند. او که فارغ التحصیل دانشگاه توکیو زوکی است، کار خود را با تئاتر و نمایش ماجراجویی بزرگ شروع می نماید.

اتفاق عجیب دیگر که پس از اکران فیلم افتاد توئیت مهناز افشار بازیگر این این فیلم بود. او درتوییتر خود نوشته بود که از بازی در این فیلم به دلیل دخالت هایی که بدون اجازه او صورت گرفته رضایت ندارد و از مخاطبینش بابت حضور در این اثر عذرخواهی کرد!

کارگردان ژاپنی عامل اصلی ضعف فیلم

فیلم مهمانخانه ماه نو در ژانر خانوادگی و اجتماعی است. در این فیلم مهناز افشار، ماساتوشی ناگاسه، لاله مرزبان، محمدعلی مسرور به هنرمندی پرداخته اند. داستان این فیلم درباره نوشین مادری است که با دختر خود زندگی آرامی دارد، اما سفر مردی ژاپنی به ایران زندگی آنها را به هم می ریزد.

نویسندگی این فیلم سینمایی را نغمه ثمینی برعهده داشته است. ثمینی کارهای قابل دفاعی در کارنامه هنری خود دارد. نگارش فیلم و سریال های مطرحی چون خون بازی، حیران، شهرزاد و ... را بر عهده داشته است اما می توان گفت که این فیلم یکی از ضعیف ترین کارهای ثمینی بوده است.

ضعف کارگردانی که یکی از مهم ترین نقطه ضعف های این فیلم است باعث شده که همراه خود ضعف در فیلمنامه، ضعف در شخصیت پردازی و ضعف در بازیگری را داشته باشد. به صورت کلی بازی بازیگران این فیلم بسیار ضعیف و غیر قابل قبول است.

در این باره بخوانید:

زوربای یونانی را زندگی کنید

جاودانگی را با کوندرا درک کنیم

کارگردان این فیلم نتوانسته از بازیگران ایرانی بازی خوبی بگیرد که می توان آن را به دلیل ضعف زبانی دانست اما بازی ضعیف ماساتوشی ناگاسه بازیگر مطرح و قدیمی سینمای ژاپن در نقش تاکشی دیگر توجیه ندارد.

او در این فیلم به شدت ضعیف عمل نموده است که نشان از عدم بازی گرفتن خوب کارگردان این اثر حتی از بازیگر هم زبان خود است. ماساتوش ناگاسه تجربه بازی در فیلم های شاخصی نظیر گناه نخستین، شمشیر پنهان، پترسون، درخشندگی و ... را در کارنامه بازیگری خود دارد.

منبع: ایرنا زندگی

به "مهمانخانه ماه نو؛ فیلمی ضعیف و عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانخانه ماه نو؛ فیلمی ضعیف و عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید