ترفندی ساده برای کاهش مصرف داده گوشی های اندرویدی

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، دستگاه های اندرویدی هر روز هوشمندتر و بهینه تر می شوند ولی این گونه نیست که همواره برترین راه چاره را ارائه بدهند.

ترفندی ساده برای کاهش مصرف داده گوشی های اندرویدی

در حالی که همه کاربران در پی کاهش مصرف اینترنت گوشی های خود هستند؛ گاهی اوقات اپلیکیشن های موجود در اندروید از اتصال اینترنت داده و وای فای در پس زمینه برای به روزرسانی، صرفه جویی در زمان بارگیری و اجرا استفاده می نمایند.

اگر فقط چند اپلیکیشن ضروری در پس زمینه مشغول استفاده از اینترنت باشند؛ شاید چندان مسئله ای نباشد و مصرف داده آن ها زیاد نگردد ولی وقتی ده ها اپلیکیشن غیرضروری و بدون استفاده در حال مصرف اینترنت و اتمام بسته های داده هستند؛ احتیاج به مدیریت مصرف داده در گوشی های اندرویدی مطرح می گردد.

بعضی اوقات، مصرف اینترنت پس زمینه همین اپلیکیشن ها باعث می گردد بسته اینترنت شما زود به زود تمام شده و از خودتان بپرسید که چرا هنوز چند گیگابایت دانلود یا مصرف داده نداشته اید؛ حجم بسته تمام شده و باید یک بسته نو بخرید.

شما در نسخه های اندروید نو می توانید اپلیکیشن به اپلیکیشن، مصرف داده را مدیریت نموده و فقط به اپلیکیشن های ضروری و مهم و تاثیرگذار، اجازه دسترسی به اینترنت در پس زمینه و مصرف داده را بدهید.

چند روش برای فعال و غیر فعال کردن مصرف داده هر اپلیکیشن در اندروید وجود دارد. ساده ترین و سریع ترین روش، رفتن به راستا Settings > Apps و انتخاب اپلیکیشنی است که می خواهید مصرف داده آن را در پس زمینه خاموش یا روشن کنید.

بعد از انتخاب اپلیکیشن، به بخش settings و بعد بخش Mobile data and wi-Fi بروید و سوئیچ گزینه Background data را روشن یا خاموش کنید.

برای هر اپلیکیشن می توانید این ترفند را تکرار نموده تا همه اپلیکیشن ها برای مصرف دیتا در پس زمینه مدیریت شده و دیگر به صورت بی برنامه و بی حساب و کتاب از اینترنت موبایل شما کسر نگردد.

توجه کنید اگر این گزینه را در نسخه اندروید گوشی یا تبلت خود پیدا نکنید؛ احتمالا باید گزینه Developer اندروید را فعال کنید. برای فعال کردن این ویژگی که اجازه می دهد به تنظیمات پیشرفته گوشی دسترسی داشته باشید؛ به راستا Settings > About phone > Build number بروید و 7 بار روی Build number ضربه زده و بعد پین کد یا الگوی رمزعبور خود را وارد کنید.

یک نکته دیگر هم که باید بدانید؛ وقتی Background data را برای یک اپلیکیشن خاموش می کنید؛ احتمالا دیگر اعلان های این برنامه را دریافت نکنید یا محدود گردد و مانند گذشته اعلان های آن ها را مشاهده نکنید.

حتما وقت بگذارید و برای اپلیکیشن های مختلف، شرایط دسترسی به اینترنت در پس زمینه را مدیریت کنید تا بتوانید از بسته اینترنت خود استفاده بهتری ببرید.

منبع: شبکه چی

به "ترفندی ساده برای کاهش مصرف داده گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندی ساده برای کاهش مصرف داده گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید