دریافت وام دانشجویی نیازی به گواهی کسر از حقوق ضامنین ندارد

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برای دریافت وام دانشجویی در نیم سال تحصیلی جاری، اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین الزامی نیست.

دریافت وام دانشجویی نیازی به گواهی کسر از حقوق ضامنین ندارد

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ گربه شیشه ای با بیان اینکه ثبت نام وام دانشجویی شروع شده و تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: دانشجویان ورودی نو نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 و دانشجویان ورودی سال های قبل که برای اولین بار تقاضای وام دارند با ارائه سند تعهد نو امکان ثبت نام دارند.

وی با بیان اینکه فقط دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف GSB ارسال شده، می توانند نسبت به تقاضای وام های دانشجویی اقدام نمایند، گفت: دانشجویان ورودی سال تحصیلی 99 و ما قبل در تمامی مقاطع تحصیلی که از وام های دانشجویی صندوق استفاده نموده و سند تعهد ارائه نموده اند، در صورت پر نبودن سقف ضمانت وام های دریافتی تا به امروز، نیازی به ارائه سند تعهدنامه دانشجویی نو در این نیمسال ندارند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم اعلام کرد: دانشجویان ورودی نو نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 و دانشجویان ورودی سال های قبل که برای اولین بار تقاضای دریافت وام های صندوق را دارند، فقط با ارائه سند تعهد نو امکان ثبت نام وام های دانشجویی را دارند.

به گفته گنجی، برای مساعدت با دانشجویان اخذ گواهی کسر از حقوق ضامنین در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نیست.

افزایش 100 درصدی وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد

وی بعلاوه با اشاره به افزایش 100 درصدی وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد، گفت: وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان مجرد در امسال 100 درصد افزایش یافته است. دانشگاه هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی روبرو می شوند، می توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام نمایند و این وام را در اختیار دانشجویان قراردهند. این وام می تواند در تامین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها را رفع کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره مقدار وام ودیعه مسکن گروهی دانشجویان گفت: مقدار این وام در شهر تهران 5 میلیون تومان به ازای هر دانشجو، در 8 کلان شهر کشور 4 میلیون تومان و در سایر شهرها 3 میلون تومان است. این وام گروهی است، یعنی به ازای 30 یا 50 دانشجو یا هر تعدادی که دانشگاه ها بدهند، به دانشگاه داده می گردد، بر این اساس دانشجویی که خوابگاه خارج از دانشگاه می گیرد، می تواند از این وام بهره مند گردد و تا زمانی که در خوابگاه است و از خوابگاه استفاده می نماید ودیعه را دارد و پس از آن، این مبلغ برگشته می گردد.

وی از افزایش 95 درصدی وام تحصیلی دانشجویان متاهل هم اطلاع داد و گفت: سال گذشته این وام 2 میلیون تومان بود که امسال به 3 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دریافت وام دانشجویی نیازی به گواهی کسر از حقوق ضامنین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت وام دانشجویی نیازی به گواهی کسر از حقوق ضامنین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید