راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، بدروم، یکی از شهرهای توریستی ترکیه، مقصد خوبی برای خرید کردن است و غیر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، مراکز تجاری متعددی دارد.

راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

شهر بدروم، بندری واقع در جنوب غربی کشور ترکیه است. بدروم در سال های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در ترکیه تبدیل شده است. این شهر روز به روز در حال پیشرفته تر شدن و تبدیل شدن به یک مقصد کامل گردشگری است و از گذشته خود که یک دهکده ماهیگیری کوچک بود، فاصله گرفته است. این شهر، تاریخی پرفرازونشیب دارد و همین مسئله باعث شده که آثار تریخی و جاذبه های فرهنگی متنوعی داشته باشد. علاوه بر این اثار تاریخی و فرهنگی، بدروم به یک مقصد عالی برای علاقه مندان به خرید تبدیل شده است چون مراکز خرید و بازارهای زیادی دارد و خیابان های آن پر از بوتیک ها و فروشگاه ها و مغازه های مستقل و زنجیره ای است.

در اطراف منطقه ها توریستی شهر، فروشگاه ها و بوتیک های لوکسی قرار دارند که بهترین محصولات از بهترین برندهای داخلی و بین المللی را عرضه می نمایند. حتی مراکز خرید هم که یک مفهوم نسبتا تازه در ترکیه است، در بدروم توسعه پیدا نموده اند و روزبه روز بر تعداد آن ها افزوده می گردد.

تنوع و تعدد مغازه ها و بوتیک های لوکس، حتما مجذوب کننده و راضی نماینده به نظر می رسد ولی اگر دوست دارید خریدی مقرون به صرفه تر داشته باشید، بهترین جا برای خرید، بازارچه های محلی است. در این بازارچه ها می توانید چانه بزنید و تا جایی که امکان دارد تخفیف بگیرید. البته معمولا در بازارچه ها، خبری از محصولات لوکس و برند نیست ولی اجناسی باکیفیت با قیمت های بسیار مناسب در آن ها عرضه می گردد.

درمجموع، بدورم بهشتی برای علاقه مندان به خرید است. در ادامه، تعدادی از فرصت های خرید و گشت وگذار در بدروم را معرفی می کنیم که البته مراکز خرید را از این لیست حذف نموده ایم و در مقاله ای جداگانه، مراکز تجاری شهر را معرفی می کنیم.

فرصت های خرید در بدروم، نامحدود است و خرید کردن یکی از مهم ترین تفریحات گردشگران در بدروم است. فروشگاه ها در بدورم، اجناسی بسیار متنوع دارند و از خرده ریزهای مقرون به صرفه گرفته تا محصولات برند و گران قیمت در بودروم پیدا می گردد.

از بوتیک های مستقل و کوچکگرفته تا فروشگاه های بزرگ از برندهای مشهور تا غرفه های کوچک در بازارهای هفتگی، با هر سطح بودجه و هر سلیقه ای که داشته باشید، می توانید در بدروم چیزی برای خریدن پیدا کنید. البته تقریبا در همه شهرهای توریستی ترکیه، امکانات خرید به وفور فراهم است ولی در بدروم در محیطی آرام تر و دلپذیرتر می توانید خرید کنید و از جمعیت زیاد و ازدحام گدشگران خبری نیست.

خیابان های خرید

خیابان های مرکز شهر، خیابان هایی باریک هستند که به موازات هم قرار گرفته اند. این خیابان ها، پر از مغازه های کوچک و بزرگ است که محصولات متنوعی دارند. تقریبا هرآنچه که فکر کنید، از کتاب و سوغات گرفته تا پوشاک و کیف و کفش، در این مغازه ها به فروش می رسد. اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که دوست دارند در خیابان ها قدم بزنند و مغازه ها را زیر و رو نمایند، این قسمت از شهر برای خرید کردن مناسب است.

منطقه قدیمی شهر، از نظر مغازه ها و فروشگاه ها، نسبت به منطقه ها دیگر، کمی محدودیت دارد. در عوض در این منطقه در بین مغازه ها، کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که برای استراحت مناسب است و چشم اندازهای زیبایی از آثار تاریخی را به نمایش می گذارد.

بازارهای هفتگی

یکی از تجربیاتی که گردشگران بدروم هرگز نباید از دست بدهند، سر زدن به بازارهای هفتگی است. به خصوص اگر جایی را کرایه نموده اید که آشپزخانه دارد و قصد دارید خودتان آشپزی کنید، از این بازارچه های هفتگی می توانید مواد و محصولات غذایی تازه را با قیمت های مناسبی بخرید. البته برخی از این بازارها، محصولات دیگری مثل سوغات و صنایع دستی هم دارند و حتی برخی از غرفه های آن ها، لباس می فروشند. سر زدن به بازارهای هفتگی در ترکیه، علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای خرید کردن است، یک تجربه فرهنگی محسوب می گردد. در این بازارچه ها می توانید سبک زندگی اهالی شهر را از نزدیک تجربه کنید.

یکی از این بازارها بازار Yalikavak است که پنجشنبه ها برپا می گردد. علت محبوبیت این بازار، تنوع محصولات آن است. البته بیشتر محصولات آن را میوه و سبزیجات تازه و مواد غذایی تشکیل می دهد ولی چند غرفه پوشاک و سوغات هم دارد.

منبع: کجارو / arrivalguides.com / turkeyhomes.com / bodrumpeninsulatravelguide.co.uk

به "راهنمای خرید در بدورم، ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در بدورم، ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید