مقالات گردشگری

8 اشتباهی که یک گردشگر حرفه ای انجام نمی دهد

تفاوت های یک گردشگر آماتور و یک گردشگر حرفه ایفرقی ندارد به ژاپن سفر نمایند یا گرجستان و یا فرانسه؛ به آسیا بروند یا اروپا یا آفریقا یا حتی قطب جنوب! آنها می دانند که باید چطور رفتار نمایند، کجاها را اول بگردند، از چه جاهایی هر چند معروف بازدید ننمایند...

25 اردیبهشت 1401

برترین فعالیت هایی که می توان در پارک های شهری ونکوور انجام داد

ونکوور، یک شهر ساحلی و بندرگاهی مهم در کانادا با آب و هوایی نسبتا معتدل است که با وجود طبیعت سرسبز در پارک های شهری خود، هر سال گردشگران بسیاری را جلب می نماید.

21 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به بریستول در انگلستان

راهنمای مسافرتی به بریستول | Travel Guide To Bristolبریستول شهری است قدیمی در کشور انگلیس که در آن مجموعه فوق العاده ای از رستوران ها، جاذبه های تاریخی و همینطور تفریحات متعدد که هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای گردشگری مسافران به شمار بیایند، وجود دارد. در...

18 اردیبهشت 1401

نرخ خدمات مسافران نوروز 1401 شیراز مصوب شد

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، نرخ خدمات مسافران نوروز 1401 شیراز مصوب شد.

16 اردیبهشت 1401

راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

بدروم، یکی از شهرهای توریستی ترکیه، مقصد خوبی برای خرید کردن است و غیر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، مراکز تجاری متعددی دارد.

12 اردیبهشت 1401

بلیط هواپیما را از سفرستان بگیرید!

امروزه خرید بلیط هواپیما با عنوان یکی از محبوب ترین روش های سفر، به صورت آنلاین و ازطریق وبسایت های مربوطه انجام می پذیرد.

8 اردیبهشت 1401

معرفی هیات انتخاب و داوری مسابقه تبلیغات چهلمین جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) - علی نیک رفتار، مهرداد خوشبخت و محمد روح الامین به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

6 اردیبهشت 1401

طرح مطالعاتی دومین ژئوپارک کشور تا سرانجام تیر به اتمام می رسد

پنج ماه از شروع مطالعات دومین ژئوپارک کشور در گلستان می گذرد و قلعه میران در یک قدمی سرانجام مطالعات و واگذاری به بخش خصوصی واقع شده است.

5 اردیبهشت 1401

افتخاری دیگر برای سه کلیک

مجموعه سه کلیک به پاس فعالیت مستمر و با کیفیت در حوزه گردشگری و کسب رضایتمندی صددرصدی از مسافران، لوح سپاس و یادبود اداره کل میراث فرهنگی استان تهران را دریافت کرد.

3 اردیبهشت 1401

گالری ها و موزه های مجذوب کننده هنرهای معاصر در شارجه(بخش اول)

شارجه همیشه به خاطر تعهد به هنر، فرهنگ و تاریخ معروف بوده است.در سال 1998 از سوی یونسکو به عنوان مرکز فرهنگی دنیا عرب انتخاب شد و از سال 1993 میزبان نمایشگاه دوسالانه شارجه بوده است. در سراسر امارات متحده عربی و به ویژه شارجه، اشتیاق زیادی برای گرامیداشت...

26 فروردین 1401

زمین گیر شدن بالگرد بایدن در پی بارش نخستین برف زمستانی در سال نوی میلادی

در پی بارش نخستین برف زمستانی در واشنگتن، بالگرد بایدن زمین گیر شد.

22 فروردین 1401

با زیباترین سواحل زیست تاب جهان آشنا شوید

در سواحل زیست تاب، آبزیان شب تاب نادر پدیده ای به نام زیست آبی را با نور آبی درخشان در دریا و ساحل ایجاد می کنند.

18 فروردین 1401

اولین ترن هوایی مسابقه ای در پارک کالیفرنیا راه اندازی می گردد

بیستمین ترن هوایی مرکز ترن های هوایی دنیا به زودی راه اندازی می گردد. ترن نو، برخلاف ترن های سنتی دو ریل در کنار هم دارد؛ طوری که دو ترن به صورت همزمان روی آن حرکت می نمایند.

14 اسفند 1400

چگونه از هزینه اجاره و رزرو اقامتگاه در هنگام سفر بکاهیم؟

امروزه کم کردن هزینه اجاره و رزرو اقامتگاه در حین سفر از جمله موارد مهم سفر به شمار می آید، این که بتوان هزینه سفر خود را کاهش داده ولی در عین حال سفری مجذوب کننده داشت هنری است که با یاری اتاقک برای تمامی علاقه مندان به سفر دست یافتنی شده است.

13 اسفند 1400

برای صرف میان وعده در سن پترزبورگ کجا برویم؟

در سفر به سن پترزبورگ برای صرف صبحانه و میان وعده می توانید به برخی از بهترین رستوران ها و کافه های شهر بروید و انواع غذاها و نوشیدنی های سنتی و بین المللی را نوش جان کنید.

11 اسفند 1400

صدمین سالگرد اولین پرواز برفراز اقیانوس اطلس

15 ژوئن 2019 مصادف با 100 سالگی اولین پرواز هواپیما برفراز اقیانوس اطلس است که به مدت 16 ساعت به وسیله دو خلبان بریتانیایی انجام شد.

11 اسفند 1400

برترین تورهای خارجی برای سفر در نوروز

تور کوش آداسی، تور بالی و تور تفلیس از برترین تورهای خارجی برای سفر در ایام نوروز است که می تواند برترین فرصت برای ملاقات جاذبه های گردشگری این مقاصد پرطرفدار باشد.

9 اسفند 1400

آتش گرفتن موتور هواپیما چقدر خطرناک است؟

آتش گرفتن موتور هواپیما آنقدرها هم ترسناک نیست! شاید تا به حال در خبرها هواپیماهایی را دیده باشید که ناگهان موتور آن ها آتش می گیرد تماشا این تصاویر به نظر هولناک و ترسناک می آید این طور نیست؟! اما آتش سوزی موتور هواپیما آن قدرها هم خطرناک نیست و معمولا...

7 اسفند 1400

شرایط موزه ها در زمان قطعی برق چگونه است؟

برای جلوگیری از تعطیلی بیشتر موزه ها در زمان قطعی برق پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

3 اسفند 1400

خوزستانی ها منتظر هوای بسیار گرم باشند

اداره کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد دمای هوای این استان در بعضی نقاط تا روز شنبه به بیش از 50 درجه خواهد رسید.

1 اسفند 1400
تعداد: (135)