صدمین سالگرد اولین پرواز برفراز اقیانوس اطلس

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، 15 ژوئن 2019 مصادف با 100 سالگی اولین پرواز هواپیما برفراز اقیانوس اطلس است که به مدت 16 ساعت به وسیله دو خلبان بریتانیایی انجام شد.

صدمین سالگرد اولین پرواز برفراز اقیانوس اطلس

در شهر گالوی ایرلند، یادبود عجیبی وجود دارد که نشان می دهد تاریخ هوانوردی 100 سال قبل از آنجا شروع شد، زمانی که جان آلکلاک و آرتور برون، اولین پرواز بدون توقف برفراز اقیانوس اطلس را به پایان رساندند. 15 ژوئن 2019 مصادف با 100 سالگی این پیروزیت تاریخی است.

درست 19 سال بعد از اینکه برادران رایت توانستند اولین هواپیمای موتوردار جهان را بسازند، آلکلاک و برون دومین پیروزیت در عرصه هوانوردی را رقم زدند و برای اولین بار بدون توقف برفراز اقیانوس اطلس پرواز کردند. این پرواز از سنت جان در کانادا به مقصد کلیفدن در ایرلند انجام شد. یادبود این ماجرای تاریخی شاید دور از انتظار باشد، چراکه سازه ای تخم مرغی شکل است که در محل فرود این دو نفر پس از سفر تاریخی شان قرار گرفته است و بیشتر از آنکه نمادی از این دستاورد بزرگ در صنعت هوایی باشد، به موشکی شباهت دارد که از انباری در زیرزمین بیرون آمده است و شکل ظاهری آن تاحدودی با تپه های اطراف آن هماهنگی دارد.

امروزه پرواز برفراز اقیانوس اطلس، به بخشی از روال عادی زندگی مدرن تبدیل شده است و حدود 2500 هواپیما هر روز از روی اقیانوس اطلس پرواز نموده و مسافران را باسرعت و آرامشی نسبی جابه جا می نمایند.

در مقایسه با امروز، سفر آلکلاک و برون چندان لذت بخش نبود. آن ها کنترل ترافیک هوایی مدرن امروز را نداشتند، هرچند که آن موقع ترافیکی وجود نداشت که نگران آن باشند. ابزارهای ناوبری ساده، بدنه هواپیما و دو موتور رولز رویس ایگل، تنها امکانات این دو نفر در سفر هوایی با هواپیمای دوباله ویکرز ویمی بود. در سفری که در اتاق باز خلبان و با سرعت 110 مایل بر ساعت (177 کیلومتر بر ساعت) انجام می شد، تنها وسیله آسایش خلبانان، لباس های سفارشی مارک بربری بود که آن ها را گرم نگه می داشت.

آن ها پیروز شدند این سفر را در عرض 16 ساعت به پایان برسانند، هرچند که لحظه فرودشان بیشتر به یک تصادف کنترل شده شبیه بود. درهرصورت این سفر پیروزیت آمیز بود. این دو خلبان بابت پیروزیت شان، 10 هزار دلار از روزنامه دیلی میل بریتانیا جایزه گرفتند که به پول امروز حدود 650 هزار دلار می گردد. آلکلاک و برون به پاس قدردانی از همه کسانی که در این راه به آن ها یاری نموده بودند، مبلغ جایزه را بین مهندسان و کارگرانی که در ساخت هواپیما و موتور آن دخیل بودند، تقسیم کردند.

این روزها، هواپیماهای مدرن پرواز خود را در مدت 6 یا 7 ساعت انجام می دهند و هواپیمای کونکورد می توانست فاصله بین فرودگاه جان اف کندی نیویورک تا فرودگاه هیترو لندن را فقط درعرض 3.5 ساعت طی کند.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ گربه شیشه ای، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / thepointsguy.com

به "صدمین سالگرد اولین پرواز برفراز اقیانوس اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدمین سالگرد اولین پرواز برفراز اقیانوس اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید