علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، رئیس بیمارستان بچه ها مفید با اشاره به افزایش دو تا سه برابری مراجعات بچه ها مبتلا به کرونا نسبت به دی ماه، علائم شایع اومیکرون در بچه ها را تشریح کرد و گفت: اومیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است.

علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ گربه شیشه ای، دکتر شمس الله نوری پور در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش اندازه ابتلای بچه ها به کرونا اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه و با شیوع سویه اومیکرون در کشور، اندازه مراجعات بیمارانی که علائم منطبق بر اومیکرون دارند به بیمارستان مفید افزایش یافته است.

افزایش 2 تا 3 برابری مراجعه بچه ها کرونایی به بیمارستان مفید

وی با بیان این که بیمارستان مفید پذیرش بیماران در بازه سنی نوزادان تا 18 ساله ها را انجام می دهد، اضافه کرد: از دی ماه تا به امروز اندازه مراجعات بیماران (بچه ها) به بیمارستان مفید دو تا سه برابر شده و در بخش های کرونا افزایش تعداد بستری ها را شاهد هستیم؛ تعداد بیماران سرپایی و بستری در اورژانس به ویژه اورژانس تنفسی افزایش پیدا نموده است.

کدام بچه ها در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارند؟

نوری پور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اندازه مرگ و میر بچه ها مبتلا به اومیکرون توضیح داد: از ابتدای شیوع کرونا، مرگ و میر بیشتر در بچه های اتفاق افتاده که دچار بیماری های زمینه ای بوده اند.

به گفته وی عمده مرگ ومیر های ناشی از کرونا در بچه های رخ می دهد که دچار نقص ایمنی، مسائل قلبی ـ ریوی ژنتیکی و مادرزادی، مسائل عصبی تکاملی، نارسایی کلیه و دیابت هستند بعلاوه بچه های که شیمی درمانی می شوند یا دارو هایی مصرف می نمایند که تضعیف نماینده سیستم ایمنی هستند، ممکن است در معرض خطر مرگ و میر قرار گیرند؛ در بچه های که سیستم ایمنی سالم دارند مرگ و میر کمتر رخ می دهد.

علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مفید درباره علائم شایع اومیکرون در بچه ها گفت: طیف علائم اومیکرون در بچه ها می تواند از بی علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و ... باشد؛ اومیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک ریزش، عطسه و تب از این علائم است.

نیمی از بچه ها کرونایی تب دارند

نوری پور ادامه داد: در 40 تا 50 درصد موارد بچه ها مبتلا به کرونا، با تب به بیمارستان مراجعه می نمایند؛ گاهی نیز علائم ابتلا به کرونا ممکن است شامل لرز و بدن درد، کوفتگی، بی حالی، ضعف عضلانی، بی اشتهایی، علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ و درد شکم و علائم عصبی مثل تشنج باشد.

رئیس بیمارستان بچه ها مفید بر لزوم انجام واکسیناسیون بچه ها تأکید و بیان نمود: طی ماه های گذشته و با روی کار آمدن دولت نو و سیاست های وزارت بهداشت، شاهد افزایش تزریق واکسن کرونا و کاهش مرگ و میر بیماران بوده ایم؛ در حال حاضر نیز بر اساس تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بچه ها 5 تا 12 ساله نیز جزو گروه هدف واکسیناسیون هستند و امیدواریم با تزریق واکسن کرونا به بچه ها، اندازه ابتلا و بستری در این گروه سنی نیز کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید