تعاریف و اصطلاحات

5 نکته برای خرید ساعت متناسب با مقدار مچ دست

در هنگام خرید و انتخاب ساعت، باید توجه داشته باشید که یک مقدار، برای هرکسی با هر فرم و تیپ بدنی مناسب نیست. به این ترتیب، هنگام خرید ساعت مهم است که بدانید چگونه مدلی را انتخاب کنید که متناسب با مقدار مچ دست شما باشد. البته می توان گفت که هیچ قانون نوشته...

9 اردیبهشت 1401

علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟

رئیس بیمارستان بچه ها مفید با اشاره به افزایش دو تا سه برابری مراجعات بچه ها مبتلا به کرونا نسبت به دی ماه، علائم شایع اومیکرون در بچه ها را تشریح کرد و گفت: اومیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است.

24 فروردین 1401

برای صرف میان وعده در سن پترزبورگ کجا برویم؟

در سفر به سن پترزبورگ برای صرف صبحانه و میان وعده می توانید به برخی از بهترین رستوران ها و کافه های شهر بروید و انواع غذاها و نوشیدنی های سنتی و بین المللی را نوش جان کنید.

11 اسفند 1400

سردرد تنشی چیست؟

سردرد تنشی به بروز درد انتشاری، ملایم تا میانه در سر می گویند که اغلب حسی شبیه سفت بستن تسمه ای دور سر دارد. سردرد تنشی شایع ترین نوع سردرد است ولی علل آن به خوبی تعیین نیست. درمان هایی برای سردرد تنشی در وجود دارد. سردرد تنشی اغلب با برقراری تعادل...

4 آذر 1400

علائئم سرطان حنجره چه می باشد و درمان آن چیست؟

سرطان حنجره یکی از انواع سرطان حلق است. حنجره جایی است که صدای شما به وسیله تار های صوتی و عضلات و غضروف های آن فراوری می گردد.

11 آبان 1400

حمل حیوان خانگی با هواپیمایی ترکیش

قوانین حمل حیوان خانگی با هواپیمایی ترکیش چیست؟مسافرانی که با حیوان خانگی خود قصد سفر دارند، یکی از مهم ترین دغدغه هایشان این است که چطور حیوان خانگیشان را با خود به سفر ببرند. خوشبختانه امروز دیگر مانند گذشته این مشکل بدون راه چاره نیست چرا که خیلی...

18 مرداد 1400

دلتا زحمات جهانیان را هدر خواهد داد؟

تهران (پانا) - استاد بیماری های عفونی انستیتو پاستور ایران می گوید، ویروس دلتا مسری ترین واریانت شناسایی شده از ابتدای شیوع تا به امروز است و بسیاری از زحمات ما برای مقابله با کرونا را از بین می برد.

9 مرداد 1400

صبحانه های چاق کننده ؛ 9 صبحانه خوشمزه و ساده

امروزه چاقی و اضافه وزن به اسم یک معضل جهانی مطرح است و بسیاری از افراد در پی راهی برای لاغر کردن خود هستند، ولی در مقابل افرادی هم هستند که از لاغری رنج می برند و در پی راهی برای افزایش وزن خود هستند. عامل وراثت، سوخت و ساز زیاد بدن و بد غذا خوردن می تواند...

7 مرداد 1400

اگر هوادار جگر مرغ هستید این مطلب را بخوانید

خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می نمایند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرسمبارزه می نمایند و موجب بهبود شرایط خواب می گردد.

16 تیر 1400

استفاده از کدام نوع پلاستیک در مایکروویو مجاز است؟

در این مطلب به این می پردازیم که چه پلاستیک هایی مناسب استفاده در مایکروویو هستند و خطرات استفاده از آن ها در مایکروویو چیست.

4 خرداد 1400

اردوغان: پروژه کانال استانبول هیچ ارتباطی با پیمان مونترو ندارد

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه پروژه کانال استانبول هیچ ارتباطی با پیمان مونترو ندارد، توضیح داد بواسطه آن استقلال و حاکمیت خود را برقرار خواهیم کرد.

16 اردیبهشت 1400

علت افت فشار آب بندرعباس چیست

خبرنگاران/هرمزگان قائم مقام شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شکستگی خط لوله انتقال آب میناب به بندرعباس در روستای چاه فعله را علت افت فشار آب بندرعباس بیان کرد.

22 فروردین 1400

روایت ناظر بازی فولاد - پیکان از اقدام عجیب اهوازی ها؛ این کارها مربوط به چند دهه قبل است

ناظر بازی تیم های فوتبال فولاد خوزستان و پیکان گفت: وقتی متوجه شدم عرض زمین زیاد شده، اعلام کردم اگر خط به جای قبلی برنگردد، اجازه برگزاری بازی را نمی دهم.

16 فروردین 1400

تست روانشناسی جسارت؛ چقدر جسور هستید؟

تست سنجش میزان جسارت و شجاعت به شما کمک می کند میزان جسور بودن خود را به کمک سنجیدن صفاتی که با جسارت در ارتباط هستند بسنجید. دانستن اینکه چقدر جسور هستید به شما کمک می کند خودتان را با سطح انتظاراتتان تنظیم کنید و یا در جهت تقویت آن بکوشید....

17 اسفند 1399

بدرود آزمایشگاه، بدرود کارگاه

این درست که همه گیری کرونا و مجازی شدن فرآیند آموزش را بسیاری به فال نیک گرفتند و آن را فرصتی دانستند برای انقلابی در تغییر بستر آموزش دانشگاهی اما این دگرگونی پیامدهایی هم به همراه داشته که از آن گریزی نیست.

7 اسفند 1399

واکسن های موجود بر نوع انگلیسی کرونا هم موثر است

مسعود مردانی با اشاره به اینکه جهش کروموزومی در کرونا قدرت انتقال ویروس را دو برابر افزایش داده است، گفت: این جهش باعث تغییر ساختار کلی ویروس نشده و واکسن های موجود همچنان موثرند. کشور انگلیس نیز که درگیر این فرم جهش یافته از ویروس کرونا است، از واکسن...

16 بهمن 1399

چه عواملی رنگ چشم نوزاد شما را مشخص می نماید؟

رنگ چشم نوزاد به عوامل ژنتیکی و میزان ملانین موجود در رنگدانه ها بستگی دارد. علم پزشکی می گوید رنگ چشم نوزاد مخلوطی از ژنتیک هر دو والد است ولی با این حال باز هم قطعیت ندارد.

4 بهمن 1399

شیر زنجبیل ، معجون طلایی برای درمان و زیبایی

شیر زنجبیل جز معجون هایی است که مصرف آن برای سلامت بدن انسان بسیار مفید می باشد و کمک شایانی به جلوگیری و درمان برخی بیماری ها می کند.

13 دی 1399

مهمترین دغدغه رای دهندگان آمریکایی چیست؟

خبرنگاران : بر اساس جدیدترین نتایج یک نظرسنجی، اقتصاد مهمترین دغدغه شهروندان آمریکایی است.

20 آذر 1399

مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان مجازی برگزار خواهد شد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان مجازی برگزار خواهد شد.

17 آذر 1399
تعداد: (28)