پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان، باران های بهاری ادامه دارد

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز 20 خرداد در غرب سواحل خزر، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز، بارش باران را داریم، همچنین روز 21 خرداد در سواحل خزر و شمال غرب، بارش پیش بینی می گردد.

پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان، باران های بهاری ادامه دارد

به گزارش گروه مالی وبلاگ گربه شیشه ای، محمد اصغری در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال غرب، ارتفاعات البرز و دامنه های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را داریم.

وی ادامه داد: امروز در خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش ها شدت بیشتری دارد و روز آینده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بارش ها بیشتر خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در استان های قم، سمنان، اصفهان، یزد و جنوب تهران وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می گردد، ضمن آنکه در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می یابد و در استان های خوزستان، ایلام، بوشهر، جزایر خلیج فارس و جنوب فارس وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را داریم.

اصغری گفت: روز دوشنبه 19 خرداد در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می دهد و در استان های مرکزی، قم و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه 20 خرداد در غرب سواحل خزر، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز بارش باران را داریم، همچنین در روز چهارشنبه 21 خرداد در سواحل خزر و شمال غرب بارش پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود، افزود: از فردا تا چهارشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و باد و گرد و خاک در زابل پیش بینی می گردد.

اصغری اعلام کرد: از امروز تا دوشنبه 19 خرداد کاهش دما به طور متوسط 8 تا 12 درجه سلسیوس در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش بینی و توصیه می گردد تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه ای، مرغداری ها و ... انجام گردد.

وی افزود: از امروز افزایش ارتفاع موج و وزش باد نسبتا شدید، متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2.5 و در نواحی مرکزی خلیج فارس تا 3 متر پیش بینی می گردد و احتمال غرق شدن قایق های کوچک و شناور های سبک وجود دارد که توصیه می گردد از تردد هرگونه تردد قایق سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی، جلوگیری گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درچه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، همراه به وزش باد، گاهی گرد و خاک پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 19 درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران آسمان صاف، جهت باد غربی و سرعت باد 43 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان، باران های بهاری ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان، باران های بهاری ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید