کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می نماید؟

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، در بین واکسن های کرونا، کدام واکسن می تواند در مقابل سویه اومیکرون مصونیت ایجاد کند؟

کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می نماید؟

آنطور که ایرنا گزارش داده، گینزبورگ روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: در صورتی که در بار دوم تزریق واکسن کرونا از اسپوتنیک لایت استفاده گردد، به مدت سه ماه ، مصونیت دربرابر اومیکرون ایجاد می گردد.

دانشمند روس گفت: 75 درصد افرادی که واکسن کرونا می زنند در بدن خود پادتن مقاوم دربرابر اومیکرون دارند و در واکسیناسیون دوم این افراد، مصونیت در برابر این سویه برای مدت سه ماه صد در صد خواهد بود.

اسپوتینک لایت نوع خفیف شده اسپوتنیک وی است که در سال 2020 در موسسه گاملیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است.

بر اساس آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا روسیه در خصوص وضع شیوع بیماری کووید-19، در شبانه روز اخیر بیش از 120 هزار مورد تازه ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز یکشنبه در آخرین گزارش خود اعلام نمود که در 24 ساعت اخیر در منطقه ها مختلف این کشور بیش از 120 هزار نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است و از این افراد 9883 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، از 85 جمهوری و استان روسیه در 78 منطقه، سویه اومیکرون شیوع می یابد.

مقام های روسیه برای مقابله با وضع کنونی و غلبه بر موج تازه انتشار کرونا، بر واکسیناسیون عمومی در این کشور و تسریع در تزریق واکسن تاکید دارند.

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را شروع نموده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور فراوری شده است.

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا، از جمعیت 146 میلیون نفری روسیه، حدود 70 میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و معادل همین تعداد نیز یک دُز واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه وبلاگ گربه شیشه ای بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید