سلامتی و پزشکی

اطلاعیه اتاق اصناف ایران پیرو شیوع موج ششم کرونا به کشور

تهران (پانا) - پیرو شیوع موج ششم کرونا به کشور و سرایت پذیری بسیار بالای آن و لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی اتاق اصناف ایران اطلاعیه ای صادر کرد.

22 اردیبهشت 1401

کرونا 90 درصد از قابلیت سرایت خود را در هوا از دست می دهد

تهران (پانا) - داده های یک مطالعه تازه نشان می دهد که ویروس کرونا در عرض پنج دقیقه پس از انتشار در هوا، 90 درصد از قدرت سرایت پذیری خود را از دست می دهد.

21 اردیبهشت 1401

سرفه های اُمیکرون تا چند روز خطرناک است؟

تهران (پانا) - یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سرفه هم جزو علائم و هم جزو عوارض ناشی از ابتلا به سویه اُمیکرون محسوب می شود، گفت این سرفه ها فقط تا 10 روز نشانه علائم بیماری بوده و احتمال انتقال ویروس از طریق آن ها وجود دارد.

6 اردیبهشت 1401

افتخاری دیگر برای سه کلیک

مجموعه سه کلیک به پاس فعالیت مستمر و با کیفیت در حوزه گردشگری و کسب رضایتمندی صددرصدی از مسافران، لوح سپاس و یادبود اداره کل میراث فرهنگی استان تهران را دریافت کرد.

3 اردیبهشت 1401

مبارزه سخت مارال فرجاد با بیماری سرطان

ماجرای درباره دست و پنجه نرم کردن مارال فرجاد با بیماری سرطان سوژه خبرنگار مجله گِلَمور در مجارستان شده است.

31 فروردین 1401

کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، در بین واکسن های کرونا، کدام واکسن می تواند در مقابل سویه اومیکرون مصونیت ایجاد کند؟

25 فروردین 1401

علائم شایع اومیکرون در بچه ها چیست؟

رئیس بیمارستان بچه ها مفید با اشاره به افزایش دو تا سه برابری مراجعات بچه ها مبتلا به کرونا نسبت به دی ماه، علائم شایع اومیکرون در بچه ها را تشریح کرد و گفت: اومیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است.

24 فروردین 1401

احیای جاده ابریشم، اولویت گفتگوهای شی جین پینگ در المپیک

رئیس جمهوری چین پس از برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک پکن با تعدادی از رهبران و مقامات ارشد کشورهای حاضر در این مراسم ملاقات کرد که محور بیشتر این گفتگوها تقویت روابط مالی چین و آنها بود.

24 فروردین 1401

آتش گرفتن موتور هواپیما چقدر خطرناک است؟

آتش گرفتن موتور هواپیما آنقدرها هم ترسناک نیست! شاید تا به حال در خبرها هواپیماهایی را دیده باشید که ناگهان موتور آن ها آتش می گیرد تماشا این تصاویر به نظر هولناک و ترسناک می آید این طور نیست؟! اما آتش سوزی موتور هواپیما آن قدرها هم خطرناک نیست و معمولا...

7 اسفند 1400

890 هزار مسافر در مرزهای ایران پایش شدند

تهران (پانا) - غربالگری و پایش سلامت 890 هزار و 68 مسافر ورودی در مبادی مرزی رسمی کشور به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا انجام شد.

2 اسفند 1400

7 ترفندی که برای شناخت بدن به کارتان می آیند

در این گزارش با این چند روش ساده به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید پیروز به درک و شناخت بدن شوید.

26 بهمن 1400

این هفت قسمت از میوه ها و سبزی ها را دور نریزید!

میوه ها و سبزیجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفی قرار می گیرند و این باعث می شوند که مواد غذایی سودمند و منحصر بفردی در آن ها جمع گردد. که شامل موارد زیر است:

19 بهمن 1400

هنر کورگی بافی خراسان جنوبی در لیست میراث ناملموس کشور ثبت شد

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: هنر کورگی بافی خراسان جنوبی با 10 قرن قدمت در لیست میراث ناملموس (معنوی) ثبت شد.

16 بهمن 1400

رایزنی برای افزایش بودجه سلامت در سال آینده

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کاهش 2 هزار میلیاردی بودجه وزارت بهداشت در سال آینده گفت رایزنی برای افزایش بودجه نظام سلامت انجام می گردد منتهی باید جلسات کمیسیون تلفیق برگزار گردد.

2 بهمن 1400

فرهاد مجیدی: دو امتیاز به استقلال اضافه شده؟ مهم نیست!

فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل نود ارومیه در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، گفت: با تیمی بازی داریم که شناخت آنچنانی از آن نداریم و روز گذشته (جمعه) در همین باره با بازیکنان صحبت کردم. تلاش می کنیم با جدیت تمام در این مسابقه...

1 بهمن 1400

هر روز آب هویج بنوشید

سلامت خبرنگاران : نوشیدن روزانه آب هویج معجزه آفرین است.

16 دی 1400

مرگ 552 نفر به دلیل برق گرفتگی از ابتدای سال 1400

سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: از فروردین تا سرانجام مهر امسال 552 نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(1399) که آمار تلفات 502 نفر بود، 10 درصد بیشتر شده است.

13 دی 1400

هرآنچه که باید راجع به نورینوم آکوستیک بدانیم

نورینوم آکوستیک یا نورومای آکوستیک (تومور عصب شنوایی) که با عنوان شوانومای وستیبولار نیز شناخته می گردد، رشد آهسته ای دارد و در طول چند سال ظاهر خواهد شد. گرچه به مغز حمله نمی نمایند، اما می توانند همزمان با رشدی که دارند، فشاری را به مغز وارد نمایند....

11 آذر 1400

سردرد تنشی چیست؟

سردرد تنشی به بروز درد انتشاری، ملایم تا میانه در سر می گویند که اغلب حسی شبیه سفت بستن تسمه ای دور سر دارد. سردرد تنشی شایع ترین نوع سردرد است ولی علل آن به خوبی تعیین نیست. درمان هایی برای سردرد تنشی در وجود دارد. سردرد تنشی اغلب با برقراری تعادل...

4 آذر 1400

تلاش بیمه سلامت در پوشش همگانی افراد غیر برخوردار

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش می کند تا تمامی افراد غیر برخوردار فاقد پوشش بیمه سلامت، تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

27 آبان 1400
تعداد: (218)