ارزش تغذیه ای نارگیل

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، کسانی که در پی ساخت عضله هستند باید نارگیل مصرف نمایند. این مقاله اطلاعاتی راجع به ارزش تغذیه ای آب نارگیل ، روغن نارگیل و شیر نارگیل ارائه می دهد.

ارزش تغذیه ای نارگیل

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

کسانی که در پی ساخت عضله هستند باید نارگیل مصرف نمایند. این مقاله اطلاعاتی راجع به ارزش تغذیه ای آب نارگیل ، روغن نارگیل و شیر نارگیل ارائه می دهد.

درخت نارگیل درخت زندگی نامیده می گردد و نارگیل میوه زندگی نامیده می گردد. نارگیل به خاطر خواص دارویی مختلف و بعلاوه استفاده در آشپزی مشهور است. از نارگیل خشک و رسیده برای درست کردن روغن نارگیل ، صابون و وسایل آرایشی استفاده می گردد در حالیکه از شیر نارگیل در بسیاری از غذاها و محصولات زیبایی استفاده می گردد. از نارگیل خشک شده در شیرینی پزی استفاده می گردد. از آب نارگیل برای درست کردن نوشیدنی و برای اهداف دارویی مثل جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه استفاده می گردد.

فواید نارگیل

فیبر موجود در نارگیل برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی و سرطان روده مؤثر است. از پوست نارگیل برای فراوری کربن فعال شده ، وسایل خانگی ، صنایع دستی و بسیاری محصولات دیگر استفاده می گردد. حتی رشته های موجود در پوست نارگیل هم قابل استفاده است و از آن ها برای درست کردن طناب ، کود آلی و غیره استفاده می گردد. از خوشه نارگیل به اسم ترکیبی برای فراوری شکر و نوشیدنی های الکلی استفاده می گردد. این سرانجام کار نیست، از برگ های نارگیل برای فراوری خمیر کاغذ ، سبد ، سینی و غیره استفاده می گردد. از تنه درخت نارگیل برای فراوری محصولات چوبی مختلف و از ریشه آن برای فراوری رنگ ، طناب و غیره استفاده می گردد. نارگیل از سر تا پا سودمند است. ارزش تغذیه ای نارگیل آن را با ارزش تر هم می نماید.

میوه نارگیل به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، خام ، شیر ، آب و روغن. آسیای جنوبی و آمریکای جنوبی منشأ اصلی نارگیل است. این روز ها، نارگیل تقریباً در تمامی کشورهای استوایی کشت می گردد. نارگیل از چندین لایه تشکیل شده است. بیرونی ترین لایه را پوسته قهوه ای رنگ سخت تشکیل می دهد. دومین لایه اندوکارپ نامیده می گردد که به معنای هسته داخلی است. بعد از دو لایه بالایی، می توانید به گوشت نارگیل دست پیدا کنید که قسمت سفید و گوشتی میوه است. داخلی ترین قسمت آب نارگیل است که دارای خواص درمانی می باشد. نارگیل سبز بیشرین اندازه آب را دارد. پاشیدن نارگیل بر روی برنج، سبزیجات و سالاد ارزش تغذیه ای آن ها را بالا می برد.

مواد مغذی نارگیل

در زیر مواد مغذی در 100 گرم گوشت نارگیل ارائه شده است.

فیبر تغذیه ای 9 میلی گرم

پروتئین 3ر3 گرم

قند 23ر6 گرم

کربوهیدرات 23ر15 گرم

چربی اشباع شده 70ر29 گرم

چربی اشباع نشده 80ر1 گرم

کلسیم 14 میلی گرم

آهن 43ر2 میلی گرم

مهمیم 32 میلی گرم

فسفر 113 میلی گرم

پتاسیم 356 میلی گرم

روی 1ر1 میلی گرم

ویتامین ب6 054ر میلی گرم

ویتامین ب9 26 میکروگرم

ویتامین ث 3ر3 میلی گرم

ویتامین ب3 54ر. میلی گرم

ویتامین ب5 300ر. میلی گرم

ویتامین ب1 066ر. میلی گرم

ویتامین ب2 02ر. میلی گرم

انرژی 350 کیلوکالری

ارزش تغذیه ای نارگیل ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد. طعم و ضخامت گوشت نارگیل بسته به گونه و منشأ آن فرق دارد.

آب نارگیل و واقعیت های تغذیه ای نارگیل

از آنجایی که نارگیل سرشار از فیبر است، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش یاری می نماید. مصرف نارگیل از یبوست جلوگیری می نماید.

مصرف نارگیل به ایجاد سریع توده عضلانی یاری می نماید.

شیر نارگیل برای گلو درد مفید است و به درمان زخم معده یاری می نماید.

این باور وجود دارد که آب نارگیل برای کاهش خارش ناشی از آبله ، آبله مرغان و سرخک مفید است.

آب نارگیل باعث درخشندگی و جوانی پوست می گردد.

آب نارگیل برای دفع کرم های روده مفید است و به برطرف بسیاری از مسائل معده و ادرار یاری می نماید.

تحقیقات نشان می دهد که نارگیل بار ویروسی اچ آی وی را کاهش می دهد.

کسانی که در بستر بیماری هستند، با مصرف آب نارگیل می توانند انرژی زیادی به دست بیاورند.

ید طبیعی موجود در نارگیل به جلوگیری از ایجاد گوارتر یاری می نماید.

آب نارگیل محتوی کربوهیدرات های ساده است. پس، اگر زندگی بی تحرکی داشته باشید، مصرف بیش از حد آب نارگیل می تواند باعث افزایش وزن گردد.

آب نارگیل به جلوگیری از ایجاد مسائل کلیوی یاری می نماید. ولی مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به کم آبی بدن گردد.

جدا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود، آب نارگیل محتوی اسید لوریک است که در شیر مادر یافت می گردد. پس، مصرف آب نارگیل می تواند برای زنان شیرده مفید باشد.

آب نارگیل برای افراد دیابتی مفید است. ولی تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد آب نارگیل می تواند برای افراد دیابتی مضر باشد. مصرف زیاد آب نارگیل می تواند باعث نوسانات شدید در سطح قند خون بدن گردد. پس، بهتر است به اندازه محدود از آب نارگیل استفاده گردد.

مصرف مکرر یا بیش از حد هر ماده غذایی باعث ایجاد آلرژی می گردد. هنگامی که بدن یک ماده غذایی را دوباره و دوباره دریافت می نماید، سیستم ایمنی بدن ماده غذایی را به اسم عامل بیگانه شناسایی می نماید. این قضیه در خصوص نارگیل و آب نارگیل هم صدق می نماید.

ارزش تغذیه ای شیر نارگیل

شیر نارگیل مایع شیرین و سفید رنگی است که با فشردن نارگیل رنده شده و آب گرم به دست می آید. از شیر نارگیل برای درست کردن انواع دسر ، سس و سوپ استفاده می گردد. شیر نارگیل حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، پتاسیم ، فولات و سایر مواد مغذی است. یک فنجان شیر نارگیل کنسرو شده حاوی 445 کالری است در حالی که شیر منجمد شده حاوی 485 کالری است. شیر نارگیل خام بیشترین اندازه کالری را داراست که تقریباً 552 کالری می باشد.

ارزش تغذیه ای روغن نارگیل

از رو غن نارگیل برای آشپزی و بعلاوه برای پوست و مو استفاده می گردد. روغن نارگیل پوست را نرم می نماید و سبب جوانی و درخشندگی آن می گردد. استفاده منظم از این روغن کیفیت مو را افزایش می دهد. با ماساژ روغن نارگیل می توانید موهایی بلند و ضخیم داشته باشید. جدا از این ها، روغن نارگیل برای بیماری های زیر هم مفید است:

بیماری های قلبی

دستگاه گوارش ضعیف

چاقی

مسائل کلیوی

استرس

کلسترول بالا

دیابت

سیستم ایمنی ضعیف

فشار خون بالا

مسائل دندان

متابولیسم پایین

تراکم استخوان پایین

اچ آی وی

سرطان

پانکراتیت

پیری زودرس

منبع: راسخون

به "ارزش تغذیه ای نارگیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تغذیه ای نارگیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید