احیای جاده ابریشم، اولویت گفتگوهای شی جین پینگ در المپیک

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، رئیس جمهوری چین پس از برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک پکن با تعدادی از رهبران و مقامات ارشد کشورهای حاضر در این مراسم ملاقات کرد که محور بیشتر این گفتگوها تقویت روابط مالی چین و آنها بود.

احیای جاده ابریشم، اولویت گفتگوهای شی جین پینگ در المپیک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گربه شیشه ای، در پی دیدار مهم بین شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین در پکن توجه بسیاری از رقبای پکن به این دیدار ها جلب شده است. شی جین پینگ با تشکر از کشورهایی که به حمایت از بازیهای المپیک پکن پرداخته اند گفت که این کشور کوشش زیادی برای مقابله با ویروس کرونا و برگزاری المپیک طبق برنامه داشته است.

رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان با حمایت از این کشور در حفاظت از تمامیت ارضی خود گفت که اطمینان دارد که قزاقستان قادر به حفظ امنیت کشور و ثبات اجتماعی خود است . شی جین پینگ بعلاوه تاکید نمود که چین و قزاقستان باید با ادامه ساخت مشترک و با کیفیت بالای کمربند و جاده با اولویت های ایجاد ظرفیت در بخش های فراوری، تجارت، کشاورزی و توسعه زیرساخت ها به طور مداوم سطح روابط خود را ارتقا دهند

رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور صربستان نیز دوستی دو کشور در دوره کرونا را آهنین خواند و گفت: دو طرف باید با تقویت هماهنگی راهبردی، به ساخت مشترک ابتکار کمربند و جاده پرداخته و برای پیشرفت پروژه های همکاری دو کشور کوشش نمایند .

شی جین پینگ در دیدار با همتای ترکمنستانی خود نیز با تاکید بر تقویت روابط دوجانبه گفت: با تقویت حجم و ظرفیت همکاری گاز طبیعی، مفهوم همکاری انرژی بین چین و ترکمنستان را ارتقا یافته و سطح همکاری گاز طبیعی دو جانبه به سطح بالاتری توسعه می یابد. دو کشور باید با پیشبرد فرایند اتصال ابتکار ساخت مشترک کمربند و جاده با برنامه احیای جاده ابریشم ملی ترکمنستان، همکاری های طرفین در ابعاد واکسن و ساخت و ساز مراکز فرهنگی متقابل را تقویت و تسریع نمایند .

رئیس جمهور ازبکستان نیز یکی دیگر از مقاماتی بود که با شی جین پینگ دیدار کرد. شی اضافه نمود: چین به همکاری با ازبکستان در تحقیق و فراوری واکسن کرونا همکاری همه جانبه داشته و به تقویت همکاری در این زمینه ادامه خواهد داد. پکن بعلاوه مایل است با همکاری در زمینه فقرزدایی و توسعه روستایی دو طرف، به طور همه جانبه همکاری امنیتی با ازبکستان را تعمیق کند.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با بیان آنکه چین به الگوی کشوری پیشرفته، دموکراتیک و مدرن تبدیل شده و دو کشور روابط برادرانه داشته اند، گفت: ازبکستان قاطعانه سیاست چین واحد را اجرا نموده و از اقدامات چین در حفظ منافع اصلی خود از جمله حق حاکمیت و امنیت پشتیبانی می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احیای جاده ابریشم، اولویت گفتگوهای شی جین پینگ در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای جاده ابریشم، اولویت گفتگوهای شی جین پینگ در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید