کنار رود خین به چاپ یازدهم رسید

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، خبرنگاران: کنار رود خین یادداشت های اشرف السادات مساوات (سیستانی) درباره فرزند شهیدش است که دفتر ادبیات وهنر مقاومت حوزه هنری آن را فراوری و انتشارات سوره مهر قرار است یازدهمین چاپ آن را منتشر کند.

کنار رود خین به چاپ یازدهم رسید

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ گربه شیشه ای، کتاب کنار رود خین یادداشت هایی درباره شهید مهرداد سیستانی از زبان مادرش اشرف السادات مساوات است که خاطرات دوره بعد از انقلاب وشروع جنگ تحمیلی را بازگو می نماید.

مهرداد سیستانی ابتدای سال 61 درسن 17 سالگی به جبهه می رود، اما دیگر خبری از او نمی شود و مفقود می شود تا اینکه درسال 69 جنازه او را به خانواده اش تحویل می دهند.

اشرف السادات مساوات در این کتاب با بیانی گیرا و با لحنی آکنده از احساس مادرانه به بیان خاطرات سال های رفته می پردازد. سال هایی را که در تب دوری از فرزندش می سوزد. جستجوی بیمارستان ها گرفته، سرزدن به سردخانه ها، پزشکی قانونی ومشاهده جنازه های تکه تکه و سوخته روایت دلخراشی از صحنه های مختلف جنگ است.

درقسمتی از کتاب می خوانیم: وقتی به کنار کانتینرها می رسیم، با بازشدنِ اولین کانتینر، چشمم به پیکر چند شهید می افتد که سوخته اند وپوست بدنشان مثل چادرم سیاه شده. از این همه ظلم، اشک هایم روان می شود. خود را وابسته به آنها می بینم. همه، همان مهرداد من هستند. می خواهم آنها را ببوسم وببویم وبا تک تک شان درد دل کنم؛ اما خجالت می کشم. همراه ما جوانی است که از آمل آمده ودنبال برادرش می شود. اولین شهید، کنار درکانتینر واقع شده است. جوان می گوید: این برادر من است؛ چون جورابی که پای اوست، مال من است.آن را موقع رفتن به جبهه، ازمن گرفت. ...

چاپ یازدهم این کتاب در133صفحه وبا شمارگان دو هزار و 500جلد توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

منبع: تسنیم

به "کنار رود خین به چاپ یازدهم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنار رود خین به چاپ یازدهم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید