14 روش برای از بین بردن لکه های زرد عرق لباس

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، لکه های زرد روی لباس یکی از مواردی است که به علت تعریق در بدن بوجود می آید. زیر بغل ها و یقه بیشتر در معرض عرق بدن هستند بنابراین این مشکل بیشتر برای این نواحی از لباس به وجود می آید.

14 روش برای از بین بردن لکه های زرد عرق لباس

عرق کردن جزو سیستم طبیعی بدن به شما می رود اما بوی بد عرق و چسبناک بودن آن دردسر ساز است. شستشوی لباس ها باید به صورت مرتب انجام گیرد اما بعضی موارد این لکه ها از لباس جدا نمیشوند و لکه های سفید و زرد رنگی را روی لباس ایجاد می نمایند.

زرد بودن ناحیه یقه و زیر بغل بسیار شرم آور است و افراد تمام سعی خود را می نمایند که دچار این مشکل نشوند در غیر این صورت لباس مزبور در صورت تمیز نشدن دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

برای برطرف عرق بد بو از بدن بر روی 25 راه خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق بدن کلیک کنید.

در این مقاله بنا داریم روش های خانگی موجود برای از بین بردن لکه ها به همراه روش های شیمیایی آن را ارائه کنیم.

روش های از بین بردن لکه های زرد روی لباس

  1. استفاده از جوش شیرین: یکی از مهمترین پاک نماینده بوها جوش شیرین است برای استفاده از جوش شیرین می تواند مقداری از آن را با سرکه یا آب مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل بدست بیاید سپس به وسیله یک برس یا مسواک موضع مورد نظر را شستشو دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. این کار می تواند در از بین رفتن لکه ها و بوی بد لباس به شما یاری کند.
  2. استفاده از آب و سرکه: این روش از روش های سنتی و بسیار آسان است. از آنجا که سرکه سفید همیشه در دسترس است بنابراین بهتر است از این روش نیز استفاده نماییم. در این روش مقدار مساوی از آب و سرکه را مخلوط نموده و لباس یا پارچه را به مدت یک شب درون این محلول قرار می دهیم و پس از آن با استفاده از ماشین لباسشویی لباس را بشویید.
  3. آب نمک هم روش خوبی است مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و لباس را با آن بشویید و با یک مسواک محل لکه ها را بسابید. حتی می تواند لباس را برای چند ساعت در آب و نمک بخیسانید. این روش یاری مهمی به شما در برطرف لکه های زرد ناشی از عرق روی لباس می نماید.
  4. قرص آسپرین هم بر خلاف ظاهرش که به صورت خوراکی مصرف می گردد هم میتواند برای از بین بردن لکه های زرد مناسب باشد. ترکیبی از تارتار و پودر آسپرین و آب ولرم درست کنید و لباس را به مدت 20 دقیقه در محلول بخوابانید. با این کار لکه های زرد از بین می فرایند. بعد از خویساندن لباس در مخلوط آن را با آب ولرم بشویید.
  5. آبلیمو طبیعی هم در این موارد موثر است و می توانید با آن لکه های زرد را از بین ببرید. برای این کار ابتدا مخلوطی با مقدار مساوی از آبلیمو و آب تهیه کنید و لباس ها را در آن بخیسانید. می توانید آب لیمو را مستقیما روی موضع زرد شده ریخته و از این طرق لکه های زرد را از بین ببرید.
  6. مایع شیمیایی ای که می تواند در این مشکل به ما یاری کند آمونیاک است. مقداری امونیاک را در اب حل نموده و با محلول حاصل لباس را بشویید و بعد از ان با آب سرد آبکشی نمایید. این کار هم به برطرف لکه های زرد روی لباس ها یاری می نماید.
  7. اسید بوریک و آب را با هم به صورت خمیر در آورده و لباس را با آن بشویید این روش نیز برای برطرف لکه مفید است.
  8. می توانید از پراکسید هیدروژن و آب برای شستشو استفاده نموده و پس از نیم ساعت آن را آب کشی نمایید.
  9. مالیدن دئودورانت و مام نیز می تواند باعث زردی لباس ها گردد.
  10. از ضد عرق های بدون الومینیوم بهره ببرید. علت زرد شدگی لباس این است که وجود آلومینیوم در پوست زیر بغل، که به وسیله ضد عرق آلومینیوم دار به موضع اضافه شده است، باعث واکنش با عرق بدن شده و این لکه های زرد را ایجاد می نماید.
  11. برای برطرف این مشکل و زرد نشدن لباس از پودر بچه پس از شستشو و خشک کردن لباس در موضعی که در تماس با عرق بدن است بهره ببرید.
  12. استفاده از زیر پیراهن می تواند ر تماس عرق با لباس تا حد زیادی جلوگیری کند و مانع از زرد شدن لباس گردد.
  13. آب اکسیژنه ، جوش شیرین ، سرکه سفید ، الکل و مایع ظرفشویی را به طور مساوی مخلوط نموده و برای برطرف لکه لباس را با آن بشویید.
  14. استفاده از آنزیم های لکه بر هم از جمله مواردی است که در این زمینه به شما یاری خواهد نمود.

در هر صورت زرد شدن لباس در تابستان ها مخصوصا برای لباس های سفید درد سر بسیار بزرگی است؛ می توان از 14 روش بالا برای برطرف لکه ها یا جلوگیری از ایجاد لکه ها بهره ببرید.

منبع: thespruce

منبع: اُکالا

به "14 روش برای از بین بردن لکه های زرد عرق لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 روش برای از بین بردن لکه های زرد عرق لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید