رایزنی برای افزایش بودجه سلامت در سال آینده

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کاهش 2 هزار میلیاردی بودجه وزارت بهداشت در سال آینده گفت رایزنی برای افزایش بودجه نظام سلامت انجام می گردد منتهی باید جلسات کمیسیون تلفیق برگزار گردد.

رایزنی برای افزایش بودجه سلامت در سال آینده

بر اساس آنچه در لایحه بودجه پیشنهادی 1401 که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است، بودجه وزارت بهداشت در سال آینده، 134 هزار و 133 میلیارد و 793 میلیون تومان پیش بینی شده است. در بخش بودجه ای وزارت بهداشت، رقم عایدی اختصاصی این وزارتخانه برای سال آینده، 61 هزار و 576 میلیارد و 550 میلیون تومان پیش بینی شده است. بر اساس همین گزارش، جمع کل منابع دستگاه ها نیز 61 هزار و 672 میلیارد و 752 میلیون تومان برآورد شده است.

بعلاوه در لایحه بودجه پیشنهادی سال 1401 برای وزارت بهداشت، سهم تأمین دارو و واکسن نیز رقمی بالغ بر 16 هزار و 423 میلیارد و 436 میلیون تومان پیش بینی شده است. این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت در زمینه بودجه سال آینده این وزارتخانه ابراز نگرانی نموده اند. بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از بودجه حوزه سلامت در سال آینده گفت: همچنان از مقدار رشد بودجه وزارت بهداشت نگرانیم چراکه بخش اعظم حقوق و دستمزد کارکنان مان را شامل شده و قطعا در امسال هم تا خاتمه سال دچار چالش های پرداختی خواهیم بود، اما داریم کوشش می کنیم که با مذاکراتی که با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مدیریت سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان حوزه ها داریم، بتوانیم اصلاحاتی را انجام دهیم.

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با پانا درباره بودجه بهداشت و درمان در سال آینده اظهار کرد: طبق پیشنهاد دولت در بودجه سال آینده، حدود 104 هزار میلیارد تومان برای اقلامی همانند دارو، خرید گندم و دانه های روغنی به صورت تجمیعی ارز اختصاص می یابد در صورتی که برای جبران اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی، حدود 140 هزار میلیارد تومان فقط برای دارو مورد احتیاج است.

وی اضافه نمود: هنوز معین نیست که دارو و تجهیزات پزشکی هر کدام به چه مقدار سهم دارند. اگر قرار باشد برنامه ها با همین بودجه پیش برود، در آینده فشار بسیار زیادی در زمینه افزایش قیمت دارو و نظام سلامت به بیماران وارد می گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کاهش 2 هزار میلیاردی بودجه وزارت بهداشت در سال آینده نیز شرح داد: کاهش بودجه سال آینده امری ناگزیر بوده است که این مساله متوجه بخش بهداشت و درمان نیز شده است زیرا مسائل مالی متوجه همه بخش های کشور است. بودجه دولت حدود 15 درصد نسبت به سال 1400 کاهش پیدا نموده است. هر چند تمهیداتی برای جلوگیری از مسائل در نظر گرفته شده است اما باید شرایط مالی کشور را مد نظر قرار داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در زمینه بودجه سال آینده به طور کلی و با توجه سیاست کلی دولت، یکسری تغییرات ساختاری ایجاد شده است که رایزنی ها برای بودجه بهداشت و درمان انجام می گردد اما باید جلسات کمیسیون تلفیق برگزار گردد تا چکش کاری های لازم در زمینه بودجه بهداشت و درمان انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رایزنی برای افزایش بودجه سلامت در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای افزایش بودجه سلامت در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید