رکورد تازه کرونا در کشور؛ جانباختن 221 بیمار در یک روز

به گزارش وبلاگ گربه شیشه ای، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 250 هزار نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

رکورد تازه کرونا در کشور؛ جانباختن 221 بیمار در یک روز

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز(19 تیر 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2079 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 995 مورد بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید19 در کشور به 250 هزار و 458 نفر رسید.

وی اضافه کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 221 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به 12 هزار و 305 نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون 212 هزار و 176 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ادامه داد: در عین حال 3324 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنا به گفته لاری، تا کنون یک میلیون و 897 هزار و 803 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مانند روزهای گذشته استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند همچنین استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در شرایط هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: در طول شش روز گذشته، یک میلیون نفر به مجموع مبتلایان کووید19 در دنیا اضافه کرده شد و شمار مبتلایان کرونا در دنیا از مرز 12 میلیون نفر عبور کرد و این نشان دهنده فرایند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای دنیا است.

لاری با بیان اینکه امروز بیشترین آمار فوتی را داشتیم، گفت: تمام کادر بهداشت و درمان در کوشش هستند که بیماری را کنترل نمایند اما لازمه اش این است که مردم همراهی نمایند به طوری که علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست وشوی مداوم دست ها، از سفرها و حضور در تجمعات غیرضروری بپرهیزند.

منبع: فرارو

به "رکورد تازه کرونا در کشور؛ جانباختن 221 بیمار در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد تازه کرونا در کشور؛ جانباختن 221 بیمار در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید