صنایع دستی

راهنمای خرید در بدورم، ترکیه

بدروم، یکی از شهرهای توریستی ترکیه، مقصد خوبی برای خرید کردن است و غیر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، مراکز تجاری متعددی دارد.

12 اردیبهشت 1401

طرح مطالعاتی دومین ژئوپارک کشور تا سرانجام تیر به اتمام می رسد

پنج ماه از شروع مطالعات دومین ژئوپارک کشور در گلستان می گذرد و قلعه میران در یک قدمی سرانجام مطالعات و واگذاری به بخش خصوصی واقع شده است.

5 اردیبهشت 1401

شرایط موزه ها در زمان قطعی برق چگونه است؟

برای جلوگیری از تعطیلی بیشتر موزه ها در زمان قطعی برق پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

3 اسفند 1400

ثبت ملی خانه تعیین التجار بوشهری

خانه مشخص التجار بوشهری به عنوان پدر معنوی خلیج فارس به شماره 31273 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

18 بهمن 1400

هنر کورگی بافی خراسان جنوبی در لیست میراث ناملموس کشور ثبت شد

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: هنر کورگی بافی خراسان جنوبی با 10 قرن قدمت در لیست میراث ناملموس (معنوی) ثبت شد.

16 بهمن 1400

صنایع دستی می تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و جذب جهانگرد داشته باشد

ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی می تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و جذب توریست داشته باشد.

19 دی 1400

دور ایران بگردیم

بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران، آذربایجان شرقی است. این استان از شمال با کشورهای آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب با استان آذربایجان غربی، از شرق با استان اردبیل و از جنوب شرق با استان زنجان همسایه است. آب و هوایش سرد است؛ چون...

13 آذر 1400

ارزش تغذیه ای نارگیل

کسانی که در پی ساخت عضله هستند باید نارگیل مصرف نمایند. این مقاله اطلاعاتی راجع به ارزش تغذیه ای آب نارگیل ، روغن نارگیل و شیر نارگیل ارائه می دهد.

26 مهر 1400

ابلاغ معافیت صنایع دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز سه شنبه 15 تیر 1400 در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا با اعلام این خبر اضافه نمود: بر اساس بند 14 ماده 9 فصل سوم معافیت ها، صنایع دستی فراوری داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان،...

4 مرداد 1400

خبرنگاران پیامبر مهربانی موضوع جشنواره مجازی دانشجویی

تهران- خبرنگاران- جشنواره مجازی دانشجویی نور محمد باهدف معرفی پیامبر صلح و مهربانی به جهانیان، برگزار می گردد.

6 دی 1399

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در ملایر

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان از دستگیری شش حفار غیرمجاز در شهرستان ملایر خبر داد.

8 مهر 1399

چگونه فم تورها به بیراهه می فرایند؟

تورهای آشناسازی برای تبلیغ گردشگری ایران در دوران کاهش شیوع کرونا در استانهایی که شرایط سفید دارند اجرا می گردد اما همچنان با نواقص زیاد. به گونه ای که هدف اثرگذار آن را نشانه می رود.

20 شهریور 1399

پنج اثر طبیعی کشور ثبت ملی شد

مدیرکل دفتر ثبت آثار میراث فرهنگی از ثبت پنج اثر طبیعی از استان های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام و کرمانشاه در فهرست میراث طبیعی ملی کشور اطلاع داد.

3 شهریور 1399

شناسایی محبوب ترین بخش های ایران برای سرمایه گذاران خارجی؛ معرفی پنج کشور پیشتاز در ورود سرمایه به ایران

خبرنگاران: کارنامه جذب سرمایه گذاری خارجی 98 با ثبت 82طرح به ارزش 854میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور بسته شد.

23 خرداد 1399

صحت وجود آرامگاه ذوالفقارخان کلهر در اسلام آباد غرب تائید نشد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسلام آباد غرب گفت: پس از بررسی های اجرا شده، سندیت تاریخی آرامگاه ذوالفقار خان کلهر در این شهرستان تأیید نشد.

28 اردیبهشت 1399

افتتاح هتل زاینده رود در چهارمحال وبختیاری

خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هتل زاینده رود در روستای صادق آباد از توابع شهرستان سامان در چهارمحال وبختیاری افتتاح شد.

30 فروردین 1399

انجمن میراث فرهنگی در خرم آباد راه اندازی شد

به گزارش خبرنگاران، چغلوند ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه انجمن میراث فرهنگی در فرمانداری خرم آباد با اشاره به تشکیل انجمن میراث فرهنگی در خرم آباد گفت: امروز اولین جلسه این انجمن در محل فرمانداری خرم آباد برگزار گردید.

12 فروردین 1399

نگاهی به جغرافیای طبیعی استان اردبیل

استان اردبیل در منطقه ای سردسیر و در شمال غربی فلات ایران با وسعت 5،17952 کیلومترمربع، 1 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. این استان بخشی از فلات مثلثی شکل ایران در شرق فلات آذربایجان واقع است که حدود دوسوم آن دارای بافت کوهستانی با اختلاف ارتفاع زیاد بوده...

9 فروردین 1399

شناسایی پتانسیل های درآمدزایی دهیاری های خراسان شمالی

مسئول هماهنگی امور شهرستان های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پتانسیل های درآمدزایی دهیاری های استان در سه حوزه کاری این اداره کل شناسایی و طرح های قابل اجرا در راستای خودکفایی و اشتغال پایدار، احصا می شود.

25 اسفند 1398

خانه رفاهی را با هتل معاوضه کردند!

خانه قاجاری رفاهی در محله میدان کوچک شهر ری، در مسیری که انتهایش به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) می رسد، چند روزی است با بنرهایی که حرف از تخریب و ساخت هتل و زائر سرا می زنند، پُر شده است.

16 دی 1398
تعداد: (23)